Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח עצם הזנב
ניתוח עצם הזנב

ניתוח עצם הזנב

ניתוח עצם הזנבכאבים באזור עצם הזנב יכולים להיגרם מסיבות שונות, אך רובם מטופלים בדרך כלל באמצעים שמרניים (שעליהם נפרט בהמשך) וחולפים עם הזמן. לא כך כאשר מדובר בפגיעה נוירולוגית: כאבים נוירולוגיים, הנגרמים בשל פגיעה בעצבים סמוכים או בעקבות לחץ מתמשך עליהם, מחייבים התערבות כירורגית, ובמילים אחרות – ניתוח עצם הזנב. בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר פועלים נוירוכירורגים מומחים בעלי ניסיון רב בניתוחים כאלו, אשר הצליחו להביא להפחתה משמעותית ומהירה בכאבים.

הסיבות להופעת כאבים בעצם הזנב והטיפול בהם

עצם הזנב, היא עצם העצה, נמצאת בסופו של עמוד השדרה. זוהי עצם שרבים תופסים כשריד אבולוציוני חסר שימוש, אך בפועל היא מבטיחה את פעילותם התקינה של גידים, רצועות ושרירים רבים באזור פלג הגוף התחתון, ובעיקר סביב האגן.

ישנן כמה סיבות אפשריות להופעת כאבים בעצם הזנב:

  • פגיעה חיצונית (כתוצאה מנפילה לאחור, למשל)
  • ישיבה ממושכת
  • פציעת ספורט
  • התפתחות גידול באזור
  • לידה
  • הקרנת כאב מאזורים סמוכים.

כאמור, לרוב יטופל הכאב באמצעים שמרניים: פיזיותרפיה, הימנעות מתנוחות המעודדות את הופעת הכאבים יכולים להפחית את העומס על עצם העצה ובכך להביא להיעלמות התסמינים, או לכל הפחות להקלה משמעותית בהם. עם זאת, ישנם מקרים שבהם הטיפול השמרני לא יביא להטבה של ממש – ובעיקר כאשר מדובר בכאבים שמקורם בעצבים פגועים. במקרה כזה, ניתוח עצם הזנב יהיה הפתרון הטוב והיעיל ביותר.

כיצד נגרמת פגיעה עצבית באזור עצם הזנב?

פגיעה עצבית נגרמת בדרך כלל בשל פגיעה חיצונית אשר גרמה לקטיעה חלקית או מלאה של העצב, או בשל לחץ מתמשך על העצב, שהביא להרס רקמות בנקודה שבה הופעל. הגורם ללחץ על העצב יכול להיות חיצוני (בעקבות ישיבה ממושכת לדוגמה) או פנימי (כתוצאה מהתפתחות גידול, למשל).

כך או כך, ניתוח עצם הזנב יתמקד בטיפול בעצבים הפגועים: מקור הלחץ, אם קיים כזה, יוסר; הצלקות אשר נוצרו על רקמות העצב בעקבות הפגיעה והפריעו לתפקודו התקין, יוסרו ממנו; אם מדובר בקטיעה מלאה של העצב, הוא ישוחזר בעזרת השתלת סיבי עצב בריאים שיילקחו ממקום אחר בגוף או שקצותיו ייתפרו.

מתמודדים עם כאבים חזקים באזור עצם הזנב? ייתכן שדרושה כאן התערבות נוירוכירורגית.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם