Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח מעקף קיבה
ניתוח מעקף קיבה

ניתוח מעקף קיבה

בתור ההליך הבריאטרי הנפוץ בארה"ב, ניתוח מעקף קיבה מבטיח הרבה מאוד. הנתונים מצביעים על ירידה מהירה במשקל לאחר הניתוח, ומחקרים מראים כי הסובלים מסוכרת או כולסטרול גבוה מאוד, יזכו בזכות הניתוח לשיפור משמעותי במצבם הבריאותי.

מעקף קיבה הוא ניתוח שמחבר את צינור הושט ישירות למעי הדק ולמעשה מייתר את השימוש בקיבה. יש לכך לא מעט השלכות גופניות ולכן רצוי שהוא יבוצע רק על ידי רופא מומחה ומיומן. מנתח פרטי ומיומן בהרצליה מדיקל סנטר יבטיח לך את התוצאות הטובות ביותר והחלמה מהירה ככל האפשר.

כדי לדעת יותר אודות ניתוח מעקף קיבה, ריכזנו עבורך עובדות ומידע חשוב שיסייע לך להתכונן כיאות לתהליך, שעשוי לשנות את חייך ללא הכר.

ניתוח מעקף קיבה מול יתר הניתוחים הבריאטריים

ניתוח בריאטרי הכולל מעקף קיבה הוא אחד משלושה ניתוחים בלתי הפיכים המסייעים במלחמה נגד השמנת יתר (רק קיצורי קיבה נחשבים להפיכים). כמו יתר חבריו, גם ניתוח זה מתאים רק למי שסובל ממדד BMI של 35 ומעלה, או מ-BMI של 30 אליו מצטרפות מחלות אחרות הקשורות למצבו הגופני.

התהליך כולל ניתוח הצרת קיבה – לגודל של 20 או 30 סמ"ק בלבד – ומעקף מוחלט שלה. כלומר, הקיבה נותרת בגוף, אך לא נעשה בה שימוש מרגע הניתוח (בניגוד לניתוח שרוול קיבה, שמותיר קיבה פעילה). את ה'כיס' הקטן שיצר המנתח במהלך הפעולה הכירורגית, הוא מחבר ישירות אל המעי הדק.

הקטנת קיבה והצרה שלה מביאות באופן מיידי להפחתת כושר האכילה של המנותח ובשל השינויים הפיזיולוגיים, גם להפחתה משמעותית בייצור ההורמונים האחראים על תחושת הרעב. כך, בתוך כשנה ירד משקל המנותח בשיעור של 60-70% ויישאר יציב לאורך זמן.

יתרונות ניתוח מעקף הקיבה

התפקיד של הקיבה הוא לבצע פירוק ראשוני של האוכל והעברתו למעי הדק, שם מתבצע רוב תהליך העיכול. בדומה לניתוח הטיה ביליו-פנקריאטי עם שחלוף התריסריון (ניתוח מעקף תריסריון), ניתוח מעקף קיבה מביא לתת ספיגה בגוף וכך תורם לירידה משמעותית במשקל.

כיצד זה קורה? מעקף הקיבה והמעבר ישירות לתריסריון, 'חוסכים' חלק גדול מתהליך העיכול, מה שמבטיח שרוב המזון הנכנס לגוף אינו נספג, ולכן לא משפיע כמעט מבחינה תזונתית. יחד עם תחושת השובע המתמשכת והירידה בכושר האכילה, ברור מדוע הניתוח מבטיח שינויים משמעותיים כל כך בזמן קצר יחסית.

כיצד יש להתכונן לקראת ניתוח מעקף קיבה?

ניתוח מעקף קיבה מתבצע בהרדמה כללית ונחשב מורכב יחסית. הוא נמשך שעתיים עד שלוש שעות ומצריך התאוששות הדרגתית, בהתאם לייעוץ רפואי צמוד. עם זאת, חשוב להכיר גם את הצעדים שיש לבצע לפני הכניסה לניתוח, כדי להפוך את ההליך לפשוט יותר. שבועיים לפני תאריך הניתוח, יש לעבור לדיאטה דלת פחמימות. יום לפני הניתוח מומלץ לצרוך נוזלים בלבד (מרקים, מיצים טבעיים, תה, גלידות וג'לי), ובעיקר לשתות הרבה מים. מהשעה 12 בלילה שלפני הניתוח, יש כמובן לעבור לצום מלא.

ההתאוששות ובדיקת השפעות הניתוח

ניתוח מעקף קיבה נעשה בשיטה הזעיר פולשנית, שמאפשרת התאוששות מהירה יותר, אך עדיין מצריך הישארות של יומיים או שלושה בבית החולים (אשפוז בחדר פרטי יהפוך את השהות לנעימה יותר). ברגע שהמנותח יתעורר מההרדמה, הוא יחל בצריכה מינימאלית של נוזלים ובמקביל יעבור צילום, שישלול חשש לדליפה בחיבור בין הקיבה החדשה למעי הגס.

בשבוע הראשון, גם לאחר השחרור מבית החולים, יש להמשיך בצריכת מאכלים נוזליים בלבד. בהמשך תוזמן לביקורת, כדי לוודא התאוששות תקינה ולייעץ בענייני תזונה, החשובים כל כך לאחר ניתוח מעקף קיבה.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם

ניתוח מעקף קיבה

פרטי התקשרות
המרכז לטיפול במחלות ההשמנה
מדינת היהודים 89 הרצליה, בניין E קומה 14
מייל bariatric@hmc.co.il
ט. 09-9731420
ימים א' – ה'
שעות פעילות: 08:00 - 16:00